Wednesday, June 11, 2014

TIPS MENGATASI MASALAH MENGANTUK DI TEMPAT KERJA SEMASA WORLD CUP





WORLD CUP, NGANTUKNYA......


ASSALAMUALAIKUM W.B.T,



World Cup datang lagi pada tahun ini. 13 June 2014, telah bermulanya pertembungan antara tuan rumah Brasil menentang Croatia. Minta maaf kepada 'kipas susah mati' Brasil, hamba tetap akan menyokong kepada lawan pasukan Brasil. Seperti edisi sebelumnya, hamba masih lagi menyokong pasukan Argentina dan Germany. Nak sokong pasukan 'Harimau Malaya' di Piala Dunia entah bila. Sedih. ;-(




Pada masa ini, sedang berlangsung separuh masa kedua perlawanan diantara pasukan England dan Italy di mana Italy mendahului dengan 2-1.



Mengimbau kembali world cup pada 2010, ramai yang hamba perhatikan rakan-rakan sepejabat tidak bermaya dan lesu bila datang bekerja. Malah ada juga rakan-rakan berkongsi pengalaman mereka 'mengular' di premis kerja. Adala port masing-masing kan. Yang terbaiknya, ada seorang rakan cikgu ni, landing baik punya di stor sukan. Cikgu sukan pulak tu. ishh...ishh..ishh..



Yang kuat iman sikit tu bolehla bertahan sampai ke tengah hari. Tapi, bila dengar kuliah Zohor, terus terlentok. Lagi best, pada hari Jumaat, ramai yang khusyuk dan tawadduk sangat bila mendengar khutbah. Ada yang terhangguk tersengguk sambil mata terpejam. Kesian sangat apabila tak dapat tumpukan sepenuhnya terhadap isi khutbah yang disampaikan.

Paling khusyuk mendengar Khutbah Jumaat

Selepas selesai Solat Jumaat

Yang sanggup ambil MC pun ada. Bukan apa, lama-lama bos kita pun boleh jadi fed up jika kita selalu tak segar bila di pejabat. Akhirnya, kerja merosot dan prestasi kita merundum hanya kerana kita hantu bola.

Kesian hamba tengok kawan-kawan yang jadi macam ni. Alhamdulillah, hamba berjaya untuk kekal dan cergas sepanjang berada di pejabat. 

Di sini hamba kongsikan tips untuk kawan-kawan, sahabat handai, saudara-mara dan pembaca semua :


1) Elakkan tonton setiap hari. Maka hamba akan pilih game yang hamba rasa best. Zombie pun boleh mabuk..hehehe... Tak pun tengok jer goal highlight.


2) Hamba atur balik jadual seharian. Setiap hari bukan hamba nak tengok bola jer, banyak lagi kerja dan perkara lain yang hamba nak buat. Rancang jadual tidur agar dapat tidur secukupnya.


3) Dah siap semua benda, maka hamba akan tidur awal. Contoh dalam jam 10pm ker. Setidaknya dapatla tidur dalam 5 jam.


4) Ambil supplement supaya segar sentiasa. Pilihla vitamin yang terbaik. Sehingga kini, hamba mengamalkan set-set vitamin Shaklee. Alhamdulillah, ianya memberikan kesan yang amat baik.


Pada kali ini hamba masih kekal mengamalkan pengambilan ESP + Vitalea + B Complex dan juga Ostematrix. Set ini hamba gelarkan SET WORLD CUP. Antara kebaikannya adalah :

ESP : Non-GMO Soy Protein. Ianya membekalkan tenaga dengan segera malah meningkatkan sistem imun. Jadi tentunya ia baik untuk hamba kekal bertenaga , mencegah insomnia, tekanan dan migrain.

Vitalea : Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik. Badan terasa lebih bertenaga. 

B Complex : Membekalkan tenaga, meningkatkan ketahanan antibodi dan yang bestnya dapat mengurangkan stress akibat kekurangan tidur.

Ostematrix : Bukan sekadar kalsium. Badan akan terasa lebih segar dan ringan semasa bangun pagi. 

Ingat bola, main bola, tido bola...dan elakkan makan bola? Makanlah Shaklee. ;-)







Di sini hamba sertakan jadual perlawanan Piala Dunia kali ini agar memudahkan kita merancang perlawanan yang best untuk kita tonton.





Tidak lupa peringatan buat diri hamba ini agar jangan ingat sebulan ni jer nak berjaga malam. Ada lagi satu FIFA WORLD CUP yang hamba perlu harungi selama sebulan juga.



FIFA Ramadhan pun akan menjengah tak lama lagi. Memang timing yang baik untuk terus berjaga malam kan. Misi mencari Lailatul Qadar.

Selamat menonton dan sentiasa berasa cergas dan bertenaga di tempat kerja ya.



Hubungi hamba untuk keterangan lanjut.

Thanks for reading...


KONSULTANSI PERCUMA
HARGA BERPATUTAN dan
PELUANG PERNIAGAN BERSAMA SHAKLEE.









Sila LIKE jika entri ini bermanfaat buat anda.

No comments:

Post a Comment